מהצפון ועד אילת-כאן מתחיל המסע המשפחתי שלנו ל...יוון

עודכן: 13 ביוני 2021

הקסם הלבן- המפלים הלבנים ליד עין הנצי"ב 02/05/2021

בעוד כ10 ימים נצא למסע משפחתי של כמה חודשים ביוון. כדי להמעיט סיכון הידבקות בקורונה החלטנו לא לשלוח יותר את הילדים למסגרות החינוך ולהתחיל את המסע הזה ב...ישראל.

ומה יותר טוב מלעשות חופש לפני החופש?

אז המטרה שסומנה היא אילת.

אבל לא ישירות, בכל זאת, אנחנו גרים בצפון, חבל ליסוע את כל הדרך ברצף.

תחנה ראשונה- המפלים הלבנים ליד עין הנצי"ב.

שנים שאני קוראת על המקום הזה.

ושמה אותו לעצמי בto do list.

אבל תמיד כולם כותבים שהמקום מלא באנשים. ואת זה אני פחות מחפשת, בטח בתקופת קורונה כשכולנו, הישראלים, נמצאים יחד בארץ, ורק מחפשים מקומות לטייל בהם.

והיום הגיעה ההזדמנות.

כמעט כולם חזרו לשיגרת עבודה ולימודים, אמצע שבוע, ואנחנו מצפים שלא יהיה הומה אדם.

אני מפליגה בדימיוני למקום שכולו מים, בצד אחד מפלים נחמדים ובצד שני בריכה רגועה, שבה אפשר לנוח בשלווה על מזרון ים.

עמק המעיינות הוא אחד האזורים החמים ביותר בארץ מחד, מאידך הוא שופע מים. שילוב מושלם בתקופה זו של השנה.

רק כשהגענו לנקודת העצירה הבנו עד כמה הוא שופע. מעבר לכל מה שדימיינו.

שמנו בווייז המפלים הלבנים, ליד עין הנצ"יב והוא כהרגלו עשה עבודתו נאמנה. מימיננו זורם הנחל בעוצמה בתוך סבך צמחייה ומשמאלנו שדות. מתחת ניתן לראות בריכות דגים שמוסיפות עוד יופי לכל החגיגה. המים מועברים כאן בצורה מלאכותית, למעשה ריכוז עודפי מים מעמק המעיינות. בזמן הטיול שלנו המים זרמו בעוצמה רבה, הבנו שלפעמים גם אין מים, אם באותו יום "סגרו את הברז"...

כאמור ההזרמה פה של המים היא מלאכותית.

החננו את הרכב באחת החניות שיש במקום, יחי הטיול באמצע שבוע, רק עוד רכב אחד היה בסביבה...

מצאנו לנו את הפינה הסודית, מחצלת ויאללה למים.

זרימה מאוד חזקה, מסאג' מעולה לגב התפוס, טמפרטורה מדוייקת ונדנדה להעלאת תחושת הסיפוק האדיר. איזה כיף. איזה יופי.

ואני תוהה איך לא הייתי פה עד עכשו? החיוך על פניהם של הילדים ענק, אנחנו עולים במפלים, נגד הזרם, מתגלשים בתוכו ומסיימים בנדנדה שנמצאת באמצע המים.

מסלול נינגה של הטבע. תענוג.

אם לא היינו צריכים להמשיך דרומה, כנראה היינו פה עד מחר.

מרוצים ומעוסים בגב המשכנו דרומה לחניון נחל עמיעז. עברנו את חניון מישור עמיעז הענק בדרך.

אנחנו הלנים היחידים בשטח, יחד עם מאות הזבובים הטורדניים.

במקום רוחות חזקות ומומלץ למקם את האוהל במקום מוסתר מהרוח, אם אפשר.

מתארגנים על ארוחת שטח, הקמת אוהל והולכים לישון. מי שמצליח...כאבי הגב איתם יצאתי לחופשה מגבירים את נוכחותם במהלך הלילה ואני מוצאת את עצמי עושה הליכות מחוץ לאוהל במקום לישון. בשלב מסוים מנסה לעבור ללינת אוטו אבל מוצאת שזה עוד פחות נוח. חוזרת לאוהל ומעבירה את הלילה ללא שינה.

גבי מים צוננים בלב מדבר - נחל אשלים 03/05/2021

בבוקר קמים מוקדם, מתארגנים ויוצאים מיד למסלול נחל אשלים.

מומלץ לצאת ממש מוקדם בבוקר. חם. מאוד.

מתקדמים עם הרכב עד לאן שניתן ושם מחנים.

אם יש לכם רכב שטח- תוכלו לחסוך הרבה הליכה מנהלתית מיותרת, בעיקר בחזור כשכבר חם מאוד. ההליכה עד הנחל היא על דרך נוחה ודי משעממת. כבר ב7 בבוקר חם.

תיקחו איתכם הרבה מים ואוכל.

מהרגע שמסתיימת הדרך בה ניתן ליסוע עם הרכב שטח מתחיל המסלול היפה של נחל אשלים.

ההליכה היא בין סלעים ענקיים, יש צורך ללכת ביניהם ועליהם, לעיתים על סולמות מגניבים.

די מהר מגיעים לגב הראשון, שכיף לגלות שגם במאי יש בו מים. אין טעם לנסות לעקוף אותו כדי לא להרטב כי מיד אחריו מגיע גב גדול יותר שמחייב הרטבות ממילא.

וחוץ מזה, אין כיף גדול ממים באמצע המדבר.

אז קדימה, עם הנעליים, הבגדים והתיקים- למים. כמובן תוודאו לפני שניילתם היטב חפצים חשובים, לא כדאי שמפתח הרכב ירטב ולא יניע בסוף הטיול...

וככה בעצם מטיילים מגב לגב, מטפסים על סולמות, נהנים מהשקט המדברי ומהמים המצננים.

השתקפויות מרהיבות שניתן להנות מהן רק כשאין מטיילים נוספים בסביבה וארוחת הבוקר שטעימה כפליים בשטח.

בשלב מסויים התפצלנו, חלקנו המשיך לעוד גבים וחלקנו חזרנו לרכב, בידיעה שייקח זמן בחום ויש הולכת אחת צעירה במיוחד ואחת עם גב תפוס. מתענגים על קרירות המים בגב האחרון בידיעה שמכאן ועד הרכב יש הליכה מנהלתית, שמסתיימת בעלייה די קשוחה- תלולה וארוכה, בחום רב, למרות שעדין לא 10 בבוקר.

רגע לפני תחילת העלייה, משום מקום, הגיע רכב שטח של שני עובדים מהסביבה. הילדים שלי כבר יודעים ומכירים היטב- אמא היא אלופת ההזדמנויות...וככה נחסכה להם, לשמחתם הרבה, העלייה הקשה בסיום. נותר להם רק לעלות על הרכב ולהתמוגג על המזל שנפל בחלקם- טרמפ עד האוטו שלנו.

המשפט הידוע אצלנו במשפחה-

תפתחו למזל את הדלת אם אתם רוצים שהוא ייכנס...הקיצר-תייצרו הזדמנויות, השאר יסתדר.

מכאן ממשיכים לאילת. עצירה בישוב צוקים לארוחה במסעדת המעדניה הטעימה ומשם למלון דירות מעולה באילת.

הדירה מרווחת עם 3 חדרי שינה, נוף לים, 2 שירותים ומקלחות, מטבח מאובזר ובריכת שחיה גדולה וריקה. המקום נקי ושקט והשירות נפלא. ממוקם צמוד למרכז הישן של אילת, כ10 דקות הליכה מהטיילת.

Luxury De Golf Top Class Apart Residence with Heated Pool on the Sea

אחהצ נוסעים לבריכות הפלמינגו, כאן לפי גוגל מפות

הן ממוקמות מעט צפונית לאילת. הגענו מעט מאוחר מידי, כבר החל להיות חשוך, אבל עדיין הספקנו לצפות בהם בהנאה. התמונות לא יצאו משהו עם תאורת הערב.

שימו לב שכדי לחזור לאילת יש ליסוע די הרבה צפונה, עד לשדה התעופה רמון.

ריח תפוח, אודם שני - נחל שני והקניון האדום 04/05/2021

השכמה מאוד מוקדמת, בטח לחופש.

0530 מעירים את החבורה בניגוד לרצונם. מסבירים להם שבמדבר מזג האויר קובע.

אם רוצים לטייל זה או מוקדם מאוד בבוקר או מאוחר אחהצ.

ב0630 אנחנו כבר מתחילים את מסלול נחל שני.

מסלול מעגלי של כ3 שעות באיזי.

אנחנו הולכים אותו נגד כיוון השעון כדי לסיים בקניון האדום,

לא זה של הקניות, נהפוך הוא.

תחילת המסלול על גבעות ודי מהר נכנסים לנחל.

הליכה יפהיפיה בין בולדרים המשלבת טיפוס וירידות, לעיתים מעט תלולות, מתאימה לילדים זהירים. עם ההתקדמות הולך ומתבהר לנגד עינינו מקור שמו של הנחל, הסלעים הולכים ונהיים אדומים וזה מראה מרהיב וייחודי. מנצלים את הצל מהמצוק להפסקת בוקר והטסת רחפן כדי לראות גם ממבט ציפור את כל היופי הזה.

סופו של המסלול בתוך הקניון האדום.

זהו חלקו הצר של נחל שני שהוא ממש פארק סולמות בטבע.

הילדים מתלהבים מהטיפוס ועושים אותו הלוך חזור מספר פעמים. כשאנו מסיימים את הטיול מתחילים להגיע מטיילים, עד כה היינו המשוגעים היחידים שהשכימו קום. החום נהייה כבד וההולכים מולנו מסננים מילים של איזה חום, חבל שלא קמנו מוקדם...

בשעה 10 אנחנו כבר נחים צהריים בדירה אחרי הטיול ושוחים בבריכה.

איך זה שהוא נעלם מן העין? - האגם הנעלם, תמנע

אחהצ נוסעים לאגם הנעלם הנמצא באזור תמנע. זו היתה מחצבה שהחציבה בה העלתה מי תהום. צבע המים ירוק טורקיז והניגודיות להרים מסביב והמדבר היא מרהיבה. אנחנו יורדים עד לאגם עצמו ורוחצים במים. הטמפרטורה נעימה ומרעננת, המים צורבים את הגוף מעט בגלל המינרלים שבהם, ככל הנראה. מומלץ לבוא עם בקבוק מים לרחצה בסוף. ניתן לטייל מסביב לאגם. מכוניות רבות זרוקות באגם וסביבו, נראה שזה ממש סוג של ספורט סביבתי שכזה.

העלייה חזרה לרכב נראית קשה במיוחד וחם, אבל תוך 10-15 דקות זה מסתיים, אל דאגה.

ממשיכים לחולות כסוי

45 דקות מכאן. ואנחנו מקווים ששווה את הנסיעה.

המקום מאוד יפה, הררי חול מסביבנו שהרוח יצרה בהם צורות שונות של גלים.

אבל לא באמת הצלחנו לגלוש על החול והגלגול עליו הוא עונג מפוקפק.

ככה זה נראה ממעוף הציפור

מה שנקרא סימנו וי על המקום.

נחמד אבל לא שווה נסיעה במיוחד בעינינו.

קריעת ים סוף-צלילת היכרות

יום אחרון שלנו באילת. לא הצלחנו למצוא מקום פנוי לשחייה או צלילה עם דולפינים.

אז עושים צלילת היכרות בלאקי דיברס. אבא, בן ה13 ובן ה10.

נהנים בטרוף וברגע שהם יוצאים מהמים הם שואלים אם אפשר שוב.

אז ניכנסים לשנרקל ונהנים מכל היופי התת מימי הזה בים האדום. שלל דגים מכל המינים ומכל הצבעים, מקנחים במסעדת החוף וזוכים בקינוח לחוויה מפוקפקת - שריפה בקומה העליונה של מלון הריף הסמוך. ממהרים לצאת לפני פקק הכבאיות שבדרך. כשמגיעים לתל אביב אנחנו מגלים את המחיר - השקית עם כל ביגדי הים, השנורקלים והסנפירים נישארה אי שם בעיר הדרומית.

בתל אביב, שעבורנו זו לגמרי העיר הגדולה, נהננו מהשווקים, מהים ומהמנוחה בדירה קסומה.